Анета Лукашевич – мецо-сопрано

Випускниця Варшавської музичної академії, яку закінчила з відзнакою у класі професора Єжи Артиша (2004). Під час навчання була стипендіаткою Міністра культури Республіки Польща.

Концертну діяльність розпочала вже під час навчання, беручи участь у виконаннях ораторійних творів Баха, Генделя, Перґолезі, Моцарта, Россіні, Монюшка, Шимановського і Малєра.

Виступала поряд із такими мистцями, як Майкл Ченс (Chance) та Емма Кіркбі (Kirkby). Співпрацювала з оркестрами Білостоцької, Кошаліньської, Святокшиської, Нижньосілезької філармоній, камерним оркестром польського радіо «Амадей» під керівництвом А. Дучмаль, Оркестром Польського радіо, оркестрами Sinfonia Varsovia, Concerto Avenna, Concerto Polacco, Sinfonia Viva, ансамблями Pirma Vista i I Solisti di Varsavia, концертним оркестром Польського війська, а також філармонійним оркестром ім. Р. Трауґутта.

Також виступає в камерному та пісенному контексті. Виступала на багатьох фестивалях, зокрема Літньому фестивалі польських композиторів та Фестивалі европейської пісні у Варшаві, Нижньосілезькому музичному фестивалі, а також на польській едиції міжнародного фестивалю La Folle Journee / Шалені дні музики. У репертуарі має пісні Моцарта, Шопена, Монюшка, Шумана, Шуберта, Брамса, Падеревського, Малєра, Мусоргського, Равеля, Шимановського, Шьонберґа, Берґа.

У своєму доробку має записи на CD. У 2001 р. брала участь у монографічному записі творів Станіслава Морито, виконавши «Рапсодію для мецо-сопрано і оркестру». У березні 2005 р. взяла участь у концерті і записі «Малої урочистої меси» Дж. Россіні поряд із Янушем Олєйнічаком. У 2006 р. відбувся запис “Staub und Schatten sind wir...” Мілоша Бембінова. У 2007 р. брала участь у записі CD з месами Станіслава Морито, а у 2008 р. записала свій перший сольний CD — чотири вокальні цикли Станіслава Морито (номінація на нагороду Фридерик). У 2011 р. брала участь у записі CD з колядками у нових аранжаціях Томаша Радзівоновіча разом із ансамблем Sinfonia Viva. Цей CD видало Польське радіо.

Як оперна співачка дебютвала на камерній сцені Великого театру Національної опери у Варшаві з партією Філіпієвни з «Євґєнія Онєґіна» Чайковського у студентській виставі рідного вишу (2001 р.). Також була Корнелією з «Юлія Цезаря» Генделя, Марцеліною та Керубіно у «Весіллі Фіґаро» Моцарта, Вольпіно у «Аптекарі» Гайдна, Лолою в «Сільській честі» Масканьї.

У 2004 р. стала солісткою Варшавської камерної опери, де у її репертуарі є оперні партії Монтеверді — Амори і Даміґелли з «Коронації Поппеї» і Меланто у «Поверненні Улісса на батьківщину»; в операх Моцарта — Дорабелла у «Так чинять усі», а також Анній в «Милосерді Тита», також виступала як Джульєтта в «Королі на годину» Верді, як Каролька у  «Єнуфі» Яначека, а також як Йона у «Прометеї» Бернардетти Матущак. У минулому році брала участь у передпремʼєрі опери «Кант» Лєшека Можджера (у ролі Пані Кант). З трупою Варшавської камерної опери виступала в театрах у Швейцарії, Іспанії і Японії. Також її можна було бачити у Великому театрі Національної опери, де вона брала участь у реалізації Каті Кабанової Яначека в режисурі Девіда Алдена під батутою видатного диригента Томаша Гануса.

Також виступала у Львівській опері, де у 2015 р. виконувала пісні І. Я. Падеревського.

У червні 2016 виступила з Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії під батутою Володимира Сивохіпа у спеціальному концерті за участі Кшесіміра Дембського під патронатом Маршала Сенату Республіки Польща  «На пошану Падеревському», у звʼязку з ухвалою Сенату Республіки Польща щодо 75-ї річниці смерті Ігнація Яна Падеревського.

У вересні 2016 музикантка виступала на Міжнародному фестивалі сучасної музики «Варшавська осінь», де вона брала участь у польській премʼєрі опери „La Malentendu” Фабіана Паніселло.
 

Новини
Історія