Вечір високої класики 2016-12-23 19:00

Вечір високої класики

  • 23

  • Грудня 2016

  • 19:00

  • Сьогодні — 16 грудня, субота, 2017
2016-12-23 19:00
  • Концертний зал ім. С. Людкевича
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

На «Вечорі високої класики» звучатимуть чотири різножанрових і різностильових твори: увертюра «Поет і Селянин» творця віденської оперети Франца фон Зуппе; «Медитація» Жюля Массне, котра розкриває мелодичний талант композитора; пристрасна «Кармен-Фантазія» голлівудського маестро Франца Ваксмана. Завершить музичну імпрезу монументальний твір – Друга Симфонія Людвіга ван Бетховена.

Франц фон Зуппе – австрійський композитор й диригент, один із творців віденської оперети. У своїх музичних доробках композитор використовує ритміку вальсу й мелодії віденського міського. Творчий почерк маестро відрізняється еклектикою, адже Зуппе поєднує деякі досягнення французької оперети з традиціями зінгшпілю, об’єднує щедру мелодику італійського зразка з віденськими танцювальними ритмами. Увертюра «Поет і Селянин» наскрізь просякнута ліризмом, також цей твір повторює ритмічні фігури, запозичені композитором у Дж. Россіні. Увертюра розпочинається із хоралу мідних духових, до яких приєднуються струнні інструменти. Соло віолончелі підхоплює арфа, ліричне соло видозмінюється, його продовжує розвивати чи не весь оркестр. Проте це відбувається до певного моменту, бо далі текстура соло стає знову тонкою. Після таємничих трелей у струнних звучить знаменита синкопована мелодія. Власне, саме у цьому фрагменті добре помітні риси блискучого віденського вальсу, який також використовується і в репризі. Синкопована тема ніби рухає вальс уперед, тим самим приводячи до потужного кінця. 

«Медитацію» Жюля Массне  з опери «Таїс» відносять до найкращих творів цього французького композитора. Мабуть, так вважається тому, що блискучий мелодичний дар маестро тут виражається у найбільшій мірі. Можливо, маестро мав на меті написати цю композицію, керуючись деякими релігійними інтенціями, адже темп виконання він позначає як Andante religioso, проте сказати напевне цього не можна. Отже, розпочинається композиція короткою інтродукцією у виконанні арф, соло скрипки швидко підхоплює цей мотив. Після дворазового проведення мелодії у скрипок, характер виконання стає більш пристрасним, палким . Далі звучить коротка каденція, вона знаменує перехід від соліста до основної теми. Після того, як тема була проведена двічі, солісту акомпанують струнні та арфи. 

«Кармен-Фантазія» Франца Ваксмана – сладний твір, який виконується вкрай рідко. У цієї п’єси досить цікава історія. Ваксман — голлівудський композитор, який створював музику до кінофільмів. У 1949 році йому замовили музику до картини «Інтермеццо»,  в основі сюжету якої - історія кохання немолодого скрипаля і юної піаністки. За кадром скрипаль і, за сумісництвом, друг композитора, Яша Хейфец повинен був грати популярну фантазію Сарасате на теми з опери «Кармен». Проте видатний скрипаль мав на меті виконати якийсь інший твір і вмовив Ваксмана написати нову фантазію. Отже, голлівудський композитор скомпонував мелодії Бізе, а Хейфец створив віртуозні пасажі і каденції. П'єса стала настільки популярною, що скрипаль оформив ексклюзивне право на виконання цього твору й тепер партитуру можна придбати лише за немалі кошти. Саме через такі фінансові перипетії імениті композитори намагалися записати фантазію зі слуху,  й деяким це вдавалося сповна. 

Друга симфонія Людвіга ван Бетховена створювалася в найбільш безтурботний період життя маестро. Мешкаючи у Відні вже протягом десяти років, він став одним із найвідоміших музикантів австрійської столиці. Бетховену немає рівних серед піаністів-віртуозів, його нові твори наперебій опубліковують видавничі фірми, музичні газети і журнали друкують доброзичливі критичні статті щодо його творчості, він плідно концертує. Отож, друга симфонія присвячена князю К. Ліхновському й продовжує традиції Гайдна та Моцарта, хоча тут також присутні і новаторські риси. У творі чітко прослідковуються тяжіння до героїки й монументальності. Саме в цій симфонії вперше у творчості митця зникає танцювальна частина, адже менует маестро замінює на скерцо. Треба сказати, що віденська прем’єра твору одразу принесла композиторові визнання. 

Солюючу партію скрипки протягом усього концерту виконуватиме Марко Комонько. Скрипаль навчався у Центральній музичній школі при Московській консерваторії, Лондонському королівському музичному коледжі, а також у Кельнській вищій школі музики. Марко є лауреатом численних міжнародних конкурсів. Музикант жив у Південній Кореї, де він виграв конкурс на посаду концертмейстера Сеульського симфонічного оркестру. З 2014 року скрипаль працює солістом Львівської обласної філармонії. 

Солісту акомпонуватиме Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії під керівництвом Фолькера Шмідта-Гертенбаха. Цей маестро записав близько ста творів для різних радіостанцій і звукозаписних компаній, був диригентом симфонічного оркестру в Ставангерзі та головним диригентом Ґотінгенського симфонічного оркестру. Виступав на одній сцені із такими визначними артистами, як Вільгельм Кемпф, Марта Аргеріх, Мстислав Ростропович, Генріх Шифф і Пітер Франк. Разом з відомими у всьому світі оркестрами Фолькер Шмідт-Гертенбах виступав у Німеччині, Італії, Іспанії, Японії та США.

Не пропустіть видовищний та різноплановий музичний вечір, відвідати який гостинно запрошує Львівська філармонія.