Святкова музична феєрія 2016-12-27 19:00

Святкова музична феєрія

  • 27

  • Грудня 2016

  • 19:00

  • Сьогодні — 28 березня, вівторок, 2017
  • Концертний зал ім. С. Людкевича
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

Концерти, мазурки, полонези, концертні п'єси польського композитора Генріка Венявського входять в золотий фонд скрипкової музики. Вони користуються великою популярністю завдяки своїм високим художнім якостям, яскравому національному стилю, блискучому використанню віртуозних можливостей інструмента. Треба сказати, що кожен концертуючий скрипаль має в  репертуарі твори цього маестро. Музичний доробок, який звучатиме на імпрезі - Другий концерт для скрипки з оркестром ре-мінор - це лірико-романтичне полотно. Всі частини цього твору об'єднані однією ліричною темою – темою кохання, мрій про прекрасне. Від далекого ідеалу, що вабить за собою, котрий протистоїть драматичному збентеженню почуттів до святкового тріумфу, перемоги світлого начала.

Перший концерт для фортепіано і симфонічного оркестру Мі-бемоль мажор угорського композитора Ференса Ліста – це надзвичайно віртуозний твір. Він складається із чотирьох частин, котрі виконуються без перерви. За задумом самого митця розділи відповідають чотирьом частинам звичайного симфонічного циклу. У основі концерту лежить принцип монотематизму.

Темпераментну активність початкових войовничих фанфар оркестру підхоплюють віртуозні пасажі соліста. Щоб відтінити цей вольовий образ, Ліст використовує групу взаємозв'язаних ліричних тем – то мрійливих, то екстатичних. Друга частина також містить ліричне начало, саме в ній композитор використовує імпровізаційну зміну варіацій, основна тема яких постійно видозмінюється, а вкінці слугує матеріалом для драматичного діалогу фортепіано з оркестром. Третя частина - фантастичне скерцо - утворює, за словами Листа, "з’єднувальний контраст" до фіналу, де в один вузол стягується тематизм усього концерту: початковий марш відтворює основну тему другої частини, виникають ремінісценції речитативного діалогу з тієї ж частини і фантастичні видіння скерцо. Високий регістр фортепіано у поєднанні з дерев’яними духовими надає цим епізодам святкове звучання. У фіналі об’єднуються всі теми, котрі звучать у концерті, з них утворюється новий мотив. Твір закінчується у характерному бравурному стилі Ліста.

Віолончельний концерт німецького композитора Роберта Шумана – квінтесенція романтичного образу цього інструменту. Сам композитор дав йому назву «концертштюк», підкресливши, що цей твір одночастинний і надзвичайно віртуозний. Дійсно, три частини концерту виконуються без перерви, утворюючи величезний монолог віолончелі, в якому лаконічні оркестрові tutti немовби розставляють свої розділові знаки. Партія віолончелі вимагає ідеального «співу» на інструменті. Концерт оркестрований дуже м'яко. Хоча сам Шуман висловлювався проти віртуозності як самоцілі, віолончельний концерт її зовсім не позбавлений: є пасажі в першій частині, і співучі подвійні ноти в другій. Проте каденція у фіналі концерту багатьом солістам здається занадто скромною, і вони розширюють її в декілька разів.

Три композитори, три різнопланових твори прозвучать у концертному залі філармонії. Закликаємо долучитися до святкової феєрії класичної музики!