БАХ–ПЕРСЕЛ–СТРАВІНСЬКИЙ–ШНІТКЕ 2016-10-17 19:00

БАХ–ПЕРСЕЛ–СТРАВІНСЬКИЙ–ШНІТКЕ

  • 17

  • Жовтня 2016

  • 19:00

  • Сьогодні — 24 серпня, четвер, 2017
  • Концертний зал ім. С. Людкевича
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

Бароко крізь віки — так можна було б теж назвати цей вечір. Адже він проведе лінію від барокових композиторів до сучасних митців, які спробували торкнутися давніх мотивів й передати їх вже у ХХ столітті. Камерний оркестр Collegium Musicum, яким диригуватиме Валід Агаєв (Азербайджан-Німеччина) та флейтистка Дженіфер Зойбель (Німеччина) спробували поєднати в цьому концерті класику та відгук на неї, спроби переосмислити й подати по-новому.

Початок перенесе нас до XVIII століття й звернеться до творчості Генрі Персела, якого вважають зразковим представником англійської барокової музики. Сюїта «Абделазар», яку Персел написав в 1695 році, була створена як супровід до маловідомої п'єси англійського автора Афри Бена. Хоча сценічна постановка швидко втратила популярність, та сюїта навпаки завоювала любов слухачів і зараз її зараховують до кращих творів композитора. Про це свідчить і той факт, що «Абделазара» чи його мотиви неодноразово використовували у сучасному кінематографі.

Рухаємося до XVIII століття — тут син знаменитого батька, Карл Філіпп Емануель Бах, свого часу здобув великий успіх. Його творчість мала вплив на Бетховена, Моцарта, Гайдна. Після довгого забуття музику композитора заново відкрили в середині ХХ століття і високо оцінили її різноманіття й непередбачуваність. Концерт для флейти з оркестром ре мінор підтвердить це. 
Далі —  «Пульченелла» Ігоря Стравінського, спроба композитора ХХ століття зазирнути в минуле. Замилування Італією та її культурною спадщиною надихнуло росіянина з українським походженням взяти сюжет видатного італійця Перголезі і вдихнути нове життя в історію вже в 1920 році. «Пульчінелла» стала першою спробою Стравінського у неокласицизмі, роботою, сповненою його любові і захоплення.

І останній дотик до музичної історії цього вечора — наш сучасник, випускник і згодом викладач Московської консерваторії. Альфред Шнітке. Його «Сюїта в старовинному стилі» була задумана як суто педагогічний твір. Проте за роки роботи над твором (1965-1972) у автора змінилася концепція і після завершення від представив насичений та філософський концертний твір з п'яти частин, стилізованих під музику часів бароко.