Концерт камерної музики 2016-04-19 17:00

Концерт камерної музики

  • 19

  • Квітня 2016

  • 17:00

  • Сьогодні — 18 листопада, субота, 2017
  • Великий зал ЛНМА ім. М. Ли сенка

    • Вартість квитків
    • Вхід вільний!

    • грн
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

II Фестиваль музичного мистецтва «АКАДЕМІЯ» МОЛОДІ-МОЛОДИМ (15-24 квітня 2016)

“Академія” проходитиме у рідних стінах його учасників та ініціаторів –  Великому залі ЛНМА імені М. Лисенка. «Концерт камерної музики» симптоматично викликає і вибір залу – зал музичної академії (або як його ще традиційно називають залом консерваторії) вирізняється з поміж-інших особливою теплотою і водночас строгістю, співмірною гармонійністю, гостинністю, а заразом – відчуттям «родинного дому», «камерати» – величної кімнати, в якій твориться музика. Ці відчуття знайомі всім, хто навчався і навчається, працював і працює, чи просто відвідує концерти, які проходять в цій залі чи не щоденно. Рефлексії нав’язують до епохи Ренесансу – часу становлення багатьох музичних жанрів (вокальних, інструментальних, оперних), коли «камератами» називали мистецькі зібрання італійських інтеліґентів-аристократів, де, власне, і проходили перші концерти та провадилося спільне музикування. Саме від цього терміну і бере свою назву осердя музичного мистецтва – інструментальна та вокально-інструментальна камералістика. У її іманентному арсеналі – інтимно-суб’єктивна, доволі близька дистанція між слухачем та виконавцями, як і між самими ансамблістами, філігранна виточеність деталей, свого роду ґрафічність думок, які наче у довірливій розмові на два чи й більше голосів, викликають характерне глибинно-емоційне, часто психологічне коло тем та образів. Це одна з найскладніших сфер композиторської діяльності, яка засвідчує не лише рівень професіоналізму, а й духовно-інтелектуальну зрілість митців.

У першому відділі концерту прозвучать шедеври світової камерно-інструментальної музики: трагедійно-драматична Соната для віолончелі та фортепіано ор. 36 ля-мінор Едварда Ґріга – пізньоромантичного композитора, представника національної норвезької школи;  Струнний квартет ор. 80 фа-мінор  одного з найдивовижніших ліриків – представників раннього романтизму – Фелікса Мендельсона; Тріо ор. 50 для фортепіано, скрипки і віолончелі «Пам’яті великого художника» знаменитого Петра Чайковського, написане на смерть його наставника і близького друга, видатного піаніста Ніколая Рубінштейна; рідковиконуваний твір композитора-аванґардиста ХХ ст. Сергія Прокоф’єва «Увертюра на єврейські теми» ор. 34 для струнного квартету, кларнету і фортепіано. 

Ряд цікавих камерних вокальних композицій запропонують студенти кафедри камерного ансамблю – це пісні, солоспіви, вокальні поеми та п’єси для 2-3-х  і більше голосів (включно з інструментами, наприклад: вокал, скрипка, фортепіано), цілої плеяди європейських композиторів: Л. ван Бетховена, арії з опер та ораторій Дж. Верді, Ф. Мендельсона, «Поема» З. Фібіха, «Забуття» А. П’яццоли. Звучатиме і українська музика: твори Д. Бортнянського, Г. Майбороди, Лесі Дичко, О. Нижанківського, Б. Дрималика, Л. Левітової. 

На закінчення концерту – немов поринаючи в часи Ренесансу, коли в італійських камератах проспівувалися-декламувалися тексти (style representativo) античних трагедій та відбувалася їх камерна інсценізація на зорі народження опери – секстет студентів-вокалістів ЛНМА ім. М. Лисенка запропонують ансамблеву сцену з опери. Віртуозна, насичена складними ансамблевими перипетіями (в тім і сюжетними – це комедійно-лірична інтриґа про жіночу вірність та чоловічу підозрілість), сповнена блиску, гумору, грайливості і шарму, Сцена з опери геніального В.-А. Моцарта «Cosi fan tutte»–«Так чинять всі» – завершуватиме це насичене та різнопланове дійство камерної музики.

Кандидат мистецтвознавства, Лілія Назар-Шевчук