Музика бароко 2016-04-23 17:00

Музика бароко

  • 23

  • Квітня 2016

  • 17:00

  • Сьогодні — 22 червня, четвер, 2017
  • Актовий зал головного корпусу НУ «Львівська Політехніка»

    • Вартість квитків
    • Вхід вільний!

    • грн
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

II Фестиваль музичного мистецтва «АКАДЕМІЯ» МОЛОДІ-МОЛОДИМ (15-24 квітня 2016)

Незбагненний чаром огорнена одна з найзагадковіших епох в розвитку культури Нового Часу – сповнена контрастів, грандіозної масштабності, динамізму  (невипадково саме в цей час були відкриті закони динаміки Ісааком Ньютоном), яка, дивлячись неначе в телескоп сягала меж метафізики, і рівночасно, немов під мікроскопом торкалася найтонших порухів людської душі. Перлина неправильної своєрдної форми – одне з багатьох значень бароко, яке у всіх видах мистецтва подарувало людству феноменальні шедеври, що відкривали неосяжні глибини, шлях до непомірного та безмежного, незбагненного для розуму, чогось таємничого і незвичайного. Ймовірно саме ця ірраціоналістична, інтуїтивна, подекуди й глобалістична суть бароко притягає багатьох сучасних митців, вчених-дослідників і просто любителів, які ведуть активні пошуки та пізнають, милуючись красою цього стилю, його все ще незвідану територію. Не є винятком і музика цієї доби, яка манить своєю різноманітністю, багатством жанрів і форм, глибиною змислів, щораз зринаючи на концертних сценах і щораз зазнаючи успіху. В ХХ-му столітті в музичному мистецтві виникає потужна течія необароко, яка стає світовим брендом, і достосовуючи здобутки тієї епохи до сучасного музичного мислення, і прагне відновити автентичну манеру виконання, максимально наближуючись до ретроспекції барокової музики. Цей процес ще більше активізувався в новому третьому тисячолітті, приносячи цікаві та неординарні результати.

Концерт барокової музики в рамках ІІ-го Фестивалю Музичного Мистецтва “Академія” є насамперед свідченням співмірності діяльності ЛНМА імені М.Лисенка світовим культурно-мистецьким процесам. Оркестр барокової капели, який дебютував у 2014 році під керівництвом О.Пільчена (Німеччина) впродовж свого існування провів кілька цікавих сесій специфіки барокового виконавства (ораторійне мистецтво – М.Топоровскі та барокова скрипка – Р.Камєняж (Польща). У фестивальній програмі цього колективу буде представлена музика кількох видатних майстрів цієї доби. 

Знамениті тріо-сонати Арканджелло Кореллі (1635-1713) – одного з фундаторів італійської скрипкової школи – стали класичними зразками цього жанру для майбутніх поколінь. Пронизані глибокою одухотвореністю, високим технічним рівнем, однак без жодних ознак віртуозності, натомість сповнені шляхетної простоти і співності – ці твори увійшли в золоту скарбницю скрипкового мистецтва.

Творець жанру сольного концерту (загалом створив їх більше 500!!! для різних інструментів) скрипаль і рудоволосий священик, молодший сучасник Кореллі – Антоніо Вівальді (1675-1741), чия інструментальна музика вирізняється великою оригінальністю та небувалою майстерністю форми. На відміну від Кореллі, який працював винятково у царині скрипкової та ансамблево-оркестрової музики, Вівальді є автором багаточисленних опер, ораторій, кантат тощо.

П’єтро Локателлі (1695-1764) – учень Кореллі, уславився своєю віртуозною технікою гри, ідучи віддмінною дорогою від попередників. До своїх 12-ти скрипкових концертів композитор долучає 12 віртуозних каденцій, які назвав Каприсами у ор.3 під назвою “Мистецтво гри на скрипці” - “L’arte di violino”. Це був новий рівень розвитку скрипкового мистецтва – віртуозний, неймовірно складний у сфері пальцевої аплікатури та акордики, який згодом став взірцем для стилю славетного Ніколо Паганіні.

Синонімом епохи бароко стало ім’я Йогана Себастьяна Баха (1685-1750), який працював у багаточисленних жанрах (чи не у всіх крім опери) – від мініатюри до грандіозних вокально-оркестрових циклів. Залюбки Бах писав інструментальні концерти для різних інструментів, між ними – низку концертів для клавіру з оркестром. Один з них – фа-мінор буде виконано на цьому концерті барокової музики, краса та загадковісь якої і донині викликає щирий подив та захоплення.

кандидат мистецтвознавства, PhD
Лілія Назар-Шевчук