Концерт – відкриття 2016-04-15 19:00

Концерт – відкриття

  • 15

  • Квітня 2016

  • 19:00

  • Сьогодні — 25 червня, неділя, 2017
  • Концертний зал ім. С. Людкевича
    • Вартість квитків
    • 30

    • грн
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

II Фестиваль музичного мистецтва «АКАДЕМІЯ» МОЛОДІ-МОЛОДИМ (15-24 квітня 2016)

Програму виступу студентського симфонічного оркестру ЛНМА ім. М. Лисенка на відкритті фестивалю «Академія», що відбудеться у Львівській обласній філармонії 15 квітня складають два відділи, у яких прозвучать цікаві та різноманітні за жанрово-стильовим спрямуванням симфонічні та концертні твори.

Знаменита Увертюра до опери “Тарас Бульба” Миколи Лисенка стала своєрідною візитною карткою української музики, відтворюючи високий етос патріотизму, гідності та самовідданості. Сповнена рішучості героїчних закличних інтонацій, образів борні та звитяги, пронизана національним мелосом, зокрема, використанням у кульмінаційній зоні широковідомої пісні доби козаччини “За світ встали козаченьки в похід з полуночі”, приписуваної Марусі Чурай – ця увертюра класика української музики, полум’яного речника національної ідеї та її великого сподвижника Миколи Лисенка як ніколи актуальна в складному та бурхливому сьогоденному бутті нашого народу. Семантично-символічна суть цієї музики співзвучна  зі словами Ліни Костенко з поеми “Маруся Чурай”: “Що нам було потрібно на війні? – шаблі, знамена і її пісні!”  

Здобутком національного симфонізму початку ХІХ-го століття є Симфонія соль-мінор Миколи Овсяника-Куликовського, більш знана як “Симфонія невідомого автора”, історія якої зазнала свого часу детективного розгляду, оскільки віднайдений рукопис одеським скрипалем і колекціонером М.Гольдштейном був оголошений власною стилізацією. Скликана авторитетна комісія та палка дискусія у пресі і наукових колах довела автентичність музики, визначаючи цей твір як зразок ранньоромантичного українського мистецтва. Зрештою, достеменно авторство не встановлене і до сьогодні, адже знатний український високоосвічений поміщик родом з Таврії Микола Овсяник-Куликовський (1787-1846) був власником потужної кріпацької симфонічної оркестри, що виступала в одеському театрі на початку ХІХ-го століття. Ця симфонія призначалася на відкриття Одеського оперного театру у 1810 р. Ймовірно, твір був написаний одним з талановитих кріпаків – учасників оркестру, ім’я якого затерлося з плином часу. Та контамінуючи загальноєвропейські тенденційні ознаки класицизму і раннього романтизму, всі чотири частини симфонії сповнені розкішним українським ліричним мелосом та багатством різнорідних моторно-танцювальних тем, що надають цілому легкості, темпераментності,  життєствердності. 

Інтродукція і рондо-капричіозо ор. 28 Каміля Сен-Санса (1835-1921) – знаменитого французького композитора межі ХІХ-ХХ століть – одна з найбільш популярних та ефектних композицій світового скрипкового репертуару. Твір був написаний поруч з Третім скрипковим концертом у 1863 році для близького товариша і одного з найіменитіших світових музикантів-віртуозів – іспанського скрипаля Пабло Сарасате, у виконанні якого одразу здобув заслужений успіх. Яскрава, колоритна, імпозантно-вишукана, разом з тим пронизана стихією пікантних іспанських ритмів та інтонацій ця концертна п’єса приваблює багаточисленних виконавців та слухачів не лише віртуозно-блискучим стилем, але й зарядом, навіть фейєрверком енергії, високим емоційним тонусом та неперевершеною красою мелодизму. 

Концерт для фортепіано з оркестром Es-dur ор. рost. Ференца Ліста — нововіднайдений твір легендарного угорського піаніста і композитора-романтика, два фортепіанні концерти якого широковідомі та популярні. Концерт для фортепіано з оркестром Es-dur op. posth. був написаний Лістом 1839 року. Роботу над ним композитор почав майже рівночасно з Концертом №1, також Es-dur. Проте, повністю сконцентрувавшись на Концерті № 1, залишив Концерт op. posth. так і не виданим. Після смерті композитора, рукопис його невідомого концерту переходив від його одного учня до іншого, і зрештою опинився у Ленінграді в Публічній Бібліотеці імені Салтикова-Щедріна, де його лише у 1989 р. віднайшов Джей Розенблат, під редакцією якого твір було видано як Концерт №3 Es-dur, op. posth. Прем’єрне виконання відбулося 1990 р. у Чікаго. У супроводі Чікагського Симфонічного Оркестру під орудою Кенета Жана його виконала канадська піаністка Жаніна Фіалковська. Згодом концерт виконували такі відомі піаністи як Єне Яндо, Леслі Говард, Луїс Лорті та Жером Ловенталь. В Україні цей Концерт прозвучить вперше.